Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07.2021 10:32 - BIG PHARMA –ФЛАГМАНА НА „БЯЛАТА МАФИЯ”...
Автор: djani Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1155 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 25.07.2021 10:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

   

image

 

BIG PHARMA –ФЛАГМАНА НА „БЯЛАТА МАФИЯ”...

 

„За следващите поколения ще има фармакологични методи, които да карат хората да обичат робството си, създаващи диктатура без сълзи, водейки до един безболезнен концентрационен лагер за цели общности, лишени от свободата си. Но, те ще се радват на това, защото ще бъдат разсейвани от всякакво желание да се бунтуват чрез пропаганда и промиване на мозъци, подпомогнати от фармакологични методи и средства. И това изглежда е последната революция...

 

                                                                       Олдъс Хъксли – 1961 г.

 

Най-големия бизнес е този с производство и търговия с лекарства. Сред топ 10 -те са американските гиганти „Пфайзер”, „Мерк”, Джонсън и Джонсън”, британските „Глаксо” и „Астра Зенека”, швейцарските „Новартис” и „Роше” и френската „Авентис”. Всички те редовно са награждавани с огромни договори за закупуване на милиарди дози ваксини срещу сезонен и свински грип, както и сега срещу Ковид 19. Тези корпорации по същество функционират по един и същ начин, но цените на лекарствата им са различни в отделните региони на света. Търговията с лекарства, голяма част от които психотропни, надхвърля трилион долара. През изминалите десетилетиа фармацевтичната индустрия твърде много се отдалечи  от първоначалната си висока цел да открива и да произвежда полезни нови лекарства. Днес, тя е предимно маркетинговата машина за продажба на лекарства със съмнителна полза, използваща богатството и властта си, за да отстрани от пътя си всяка институция, изпречила се на пътя и, вкл. и парламентите на държавите по света. От многото фактори, допринесли за огромното богатство на индустрията, няма нито един свързан с качествата на лекарствата, които продават.

Успехът на Биг Фарма има нещо общо, повече с маркетинга, отколкото с ефикасността на лекарствата. Много учени, свързани с медицинското образование твърдят за вече наложило се явление, наречено „разпалване на болести”, дейност в която огромните фармацевтични корпорации се опитват да убедят напълно здрави хора, че са болни и се нуждаят от лекарства. Целта е ясна - увеличение ръста на продажбите. Когато печалбите не отговарят на очакванията им, те преувеличават опасността от класическите болести и дори „изобретяват” нови, които да се лекуват със съществуващата палитра от лекарства. Многобройни са примерите в тази насока. – Състояния като Синдром на женската сексуална дисфункция, предменструален дисфоричен синдром, гъбички под ноктите на краката, плешивост, Социално тревожно разстройство (другото име на срамежливостта) са няколко от териториите в които медицинската общност е навлязла, превръщайки нормални и безобидни състояния и неразположения в болести, за които са необходими лечение и лекарства.

Тук иронията е в това, че измисляйки нови болести, рядко се изобретяват нови лекарства. Всеки производител предпочита да промени една молекула и да вземе още 20 години патентни права, като убеди лекарите да предписват старото лекарство под ново название. Вместо да харчи пари за много по-несигурното начинание за изследвания и производство на ново.

Законодателството подпомага университети и малки технологични компании  да пантетоват нови молекули, направени в изследвания, финансирани от държавите. При тази система изследванията, платени с обществени пари стават стока, продавана срещу печалба на фармацевтичните гиганти. Безброй са примерите за даваните огромни консултантски хонорари на отделни преподаватели, учени и директори на изследователски институти. Тези хонорари, освен другото подпомагат фармацевтичните корпорации да се намесват и в процеса на медицинско обучение. Огромните суми, изливащи се от Биг Фарма са променили политиката на висшите медицински училища и университетски болници. Тези институции с нестопанска цел, започват да разглеждат себе си като партньори на фармацевтичната индустрия. За получените  в университетите патенти впоследствие се прехвърлят правата на Биг Фарма за участие в разпределение на печалбата от авторските и лицензионни възнаграждения.

Основната цел са продажбите. Рекламирането на лекарства днес е вездесъщо и преобладаващо във всички медии, бомбардиращи целокупното население. Разходите за реклама и маркетинг, често надхвърлят тези за развойна дейност. Всеки похарчен за реклама долар се възвръща, често пъти десетки пъти умножен. Телевизионните реклами показват щастливи хора, идилични пейзажи, смеещи се и играещи деца и игриви домашни любимци, но зад кадър монотонен глас бързо препуска, неразбрано бърборейки за нежеланите ефекти и ни насочва към упътването в опаковката, вече с обем на мини роман, в което само тесен специалист би се ориентирал. Липсва справедлив баланс, защото се популяризират и преувеличават ползите и омаловажават рисковете при приемане на лекарствата.

Не само рекламирането на лекарствата притеснява обществото, но и огромните деспропорции в производствените разходи и цената на лекарствата. С умиление си спомням времето на соца, когато един блистер аспирин струваше 5 стотинки, а сега лев, както и шишенце йодна тинктура за 10 стотинки, а днес за 3 лева. Да не говорим за цените на антибиотици и по сериозни лекарства. Бях като гръмнат, като видях таблица, в която цената превъзхожда производствените разходи за единица опаковка СТОТИЦИ пъти за най-популярните лекарства, продавани в аптечната мрежа. И всичко това минава пред широка затворените очи на държавните регулатори.

В САЩ „спасителят на човечеството” от Ковид 19 - „Пфайзер” се ползва с реномето на системен нарушител - рецидивист. Пред 2009 г. са глобени с астрономичната глоба от 2.3 милиарда долара за незаконна промоция на лекарства, вкл. болкоуспокояващи, увеличаващи опасността от инфаркт. Също така е системен корупционен съблазнител на медици в организиране на безплатни мероприятия като конгреси, симпозиуми с водещи специалисти и управляващи мениджъри в скъпи курорти в екзотични дестинации, като им се заплащат дори и „консултантски” възнаграждения за участието. Законодателите и факторите в здравеопазването са така оплетени в тази корупцонна мрежа, че е почти невъзможно да се изплъзнат от мъртвата хватка на Биг Фарма. Защото се нуждаят повече от даренията в предизборните кампании, отколкото да защитават националните и граждански интереси.

 

 

Следва продължението – „КАК ГО ПРАВИ?”         




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: djani
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3244230
Постинги: 925
Коментари: 3370
Гласове: 4678
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031