Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.09.2014 09:13 - Музиката, която няма възраст
Автор: mit777 Категория: Музика   
Прочетен: 2421 Коментари: 0 Гласове:
14

Последна промяна: 02.09.2014 11:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 За музиката, която няма възраст и граници, за изпълнителите, които никога не остаряват, като Елвис Пресли, БийтълсПол Анка, Пат Бун, Том Джоунс, Клиф Ричард, АББА,  Бони М, Далида, Едит Пиаф,  Джони Холидей, Силвия Вартан, Мирей Матийо, Елтън ДжонАдамо, Емил Димитров, Лили Иванова , Хари Белафонте, Тина Търнър  , Бони Тейлър и още стотици, завладяли света с рока, блуса, регето и т.н.
Ето и списъка на музикантите с най-много продадени албуми:
Списък на музикантите с най-много продадени албуми — Уикипедия
А тук можете да слушате РАДИО
 МЕЛЪДИ,  музика, която няма възраст.
Слушане - Радио Мелъди онлайн или МУЗИКАЛЕН КАНАЛ БГ ПОП.
Ето и  колекции от български естрадни песни и избрани музикални хитове:
Колекция _ БГ ЕСТРАДА 60-те; 70-те години __D...__ _ VBOX7
Избрани музикални хитове от 60 - те _ VBOX7
The Best 60"s Rock "n" Roll Mix Ever _ VBOX7
Колекция _ световни хитове _ VBOX7

image

Авторските права за музика ще важат 70 г. след смъртта на автора, а не 50 г. след написването на песента
(08.08.2013 17:33:09)

Авторски права върху музикални произведения вече ще се плащат в продължение на 70 години след смъртта на автора, а не 50 г. след написването на песента.

Грандиозното увеличаване на срока на закрила на авторските права беше направено без много шум на вчерашното заседание на Министерски съвет. За да влязат в сила поправките трябва да бъдат гласувани и от парламента. Досегашният закон гласеше, че авторското право има 50-годишна давност, която обаче важи след написването на песента, а не смъртта на твореца.

Старият закон бе подобен със законите за авторското право в повечето страни. В тях от няколко години лобито на музикалната индустрия води борба за увеличаване срока на авторските права.

Аргументите са известни като "Казусът Бийтълс" или "Казусът Ролинг Стоунс". Двете групи все още са сред най-пусканите от радиостанциите. Но най-големите им хитове са писани в средата на 60-те години и защитата върху авторските им права изтича всеки момент. На някои от песните вече дори е изтекла.

Лобистката кампания започва след като музикалната индустрия отчита загубите си от отпадането на авторските права върху първия много продаван изпълнител – Елвис Пресли. Те обаче са капка в морето в сравнение с голямата вълна от качествена музика от средата и края на 60-те. Освен, че често се излъчва по радиа и телевизии, тази музика е харесвана и за звуков фон на реклами, озвучаване на филми и за кавъри на съвременни изпълнители, откъдето също идват значителни приходи.

Шегобийският превод на казуса на български бе "Казусът Лили Иванова". Повечето от големите хитове на примата на българската музика също са писани през 60-те.

Във всички обсъждания досега, музикалната индустрия и дружествата за защита на авторските права са коментирали, че е възможно срокът да бъде увеличен, като най-споменаваната цифра беше 70 години, а най-честият аргумент, че не е редно един музикант още приживе да загуби права върху песента си.

Никога обаче публично не е коментирано увеличаване на срока 70 години след смъртта на автора. В казуса с Лили Иванова това ще рече, че някои от песните й ще бъдат с авторски права и през XXII век.

Срокът започва да тече след смъртта на последния автор, без значение дали той е композиторът, текстописецът или авторът на аранжимента.

Големият печеливш от поправката не са авторите и техните наследници, а големите музикални лейбъли.

У нас има две основни дружества, които защитават авторското право. ПРОФОН защитава правата на продуцентите, а "Музикаутор" – на авторите на музиката, текста и аранжимента. Сумите, които се плащат на ПРОФОН са между 3 и 4 пъти по-високи, отколкото на "Музикаутор". Те са събират не само от телевизиите и радиата, но също така от всички ресторанти, дискотеки и организатори на концерти и събития с озвучаване.

На теория новите поправки ощетяват съвременните автори на музика. Събраните от радиата и телевизиите суми се разделят според подадените от медията плей листи. Така би следвало, че ако отпаднат авторските права върху старите хитове, по-младите автори ще получат повече пари.

В действителност приходите за авторите от излъчвания са символични и рядко надминават няколко лева годишно. Значими приходи има само от концерти. На теория от всеки концерт за авторски права се плащат 5% от стойността на продадените билети. Организаторът предава списък на всички изпълнени песни и времетраенето им, а приходите отиват при авторите на конкретната песен.

В действителност и това се случва изключително рядко, а за българска група е по-скоро изключение. Най-спечелилата от авторски права българска група е КОНКУРЕНТ, която подгрява концерта на AC/DC. Организаторът е платил авторските права върху 5% от продадените билети, а сумата бе разделена спрямо минутите, които са свирили КОНКУРЕНТ и AC/DC.

100 Huge Hits of the 60s & 70s - Various Artists _ Songs, Reviews, Credits, Awards _ AllMusic
И още по темата:
The blues_ 60-те години

И още няколко клипа в Youtube:
▶ Oldies Mix 50s 60s _ Rock "n roll - YouTube
▶ ROCK AND ROLL - REVOLUTION MASTERMIX 60ґs 70ґs - YouTube
▶ The Best 50"s & 60"s Rock "n" Roll Compilation Ever (56 mins long) - YouTube
▶ Рок-н-ролл 60"х на _сорокапятках_ - YouTube
Приятно слушане!










Гласувай:
14



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mit777
Категория: Туризъм
Прочетен: 2621530
Постинги: 752
Коментари: 280
Гласове: 953
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930